
ORC Kup Hrvatske - 1. ABS Cup, Šibenik, 17.i 18. rujna 2011.
Nakon ljetne stanke nastavlja se ORC KUP Hrvatske. Ovoga vikenda jedri se
četvrta od šest regata, u Šibeniku ABS Kup u organizaciji JK Val. Nakon tri
regate u poretku kormilara vodi Krešimir Đakulović, u poretku jedrilica prvi je
Mareus, kojem je za kormilom Đakulović.
Najbolje hrvatske posade ORC krstaša okupile
su se u Šibeniku, gdje će se ovoga vikenda jedriti 1. ABS Kup, u organizaciji
JK Val. ABS Kup četvrta je regata iz serije ORC Kupa Hrvatske, koji se tako
nastavlja nakon ljetne stanke.
Tri su regate ORC Kupa Hrvatske odjedrene na
proljeće. ORC posade startale su u travnju sa Grand Prix Slovakiom u Zlarinu,
slijedila je Uskršnja regata u Vodicama, proljetni dio zaključio je Zadarski
kup u svibnju. Nakon tri regate u otvorenom dijelu poretka najbolji kormilar je
Peter Mosny (SVK), a najbolja jedrilica je njegov Quebramar. U poretku za Kup
Hrvatske među kormilarima vodi Krešimir Đakulović (Špinut Split), ispred Branka
Iljadice Rape (Val Šibenik) i Roberta Sandalića (Uskok Zadar). S obzirom da su
u prvom dijelu sezone navedeni kormilari jedrili stalno na istim jedrilicama u
poretku jedrilica na prva tri mjesta su njihove ekipe: 1. Mareus, 2. Anđela X,
3. Gringo 2.
Na ABS Kupu predviđeno je pet jedrenja kursa
Štap, tri u subotu 17. rujna i dva u nedjelju 18. rujna. Flota je smještena u
marini Mandalina, a jedrit će se u akvatoriju ispred otoka Zlarina. Proglašenje
najboljih bit će priređeno odmah nakon objave službenih rezultata u nedjelju, u
marini.
ORC
International jedini je sustav premjeravanja kojeg priznaje Svjetski jedriličarski
savez, odnosno po kojem se održavaju svjetska i europska prvenstva. U Hrvatskoj
se primjenjuje zadnjih desetak godina. Osnovna ideja svakog sustava premjeravanja
je izjednačiti različite jedrilice i time omogućiti posadama izjednačeno
natjecanje, bez obzira na veličinu i karakteristike jedrilica. Svaka jedrilica
ima svjedodžbu koja govori o teoretskim brzinama koje bi jedrilica trebala u
određenim uvjetima postizati. Nakon odjedrenog plova uz pomoć računalnog
programa dobivaju se korigirana vremena koja određuju poredak natjecatelja, bez
obzira na redoslijed kojim su u realnom vremenu ušli u cilj.



