Lokalna samouprava

Prošle godine Grad Zadar izdao 307 dozvola

Prošle godine službe Grada Zadra u upravnom su postupku riješile 763 predmeta, od kojih 307 pozitivno, a u radu je ostalo 1117 predmeta

Što je postignuto u četiri protekle godine otkad su poslovi izdavanja građevinskih dozvola prepušteni velikim gradovima i županijama?

Na prvi pogled dosta, jer su zaostaci sada puno manji, no i ovo rješenje u potpunosti ne zadovoljava jer su zapravo upravni poslovi, koji su po naravi posao države, prepušteni samoupravi.

Prema informacijama koje su doprle do ljudi koji se bave ovim poslovima u Zadru, čini se da se ponovno razmišlja o reorganizaciji i vraćanju ovih poslova u urede državne uprave. Kad je početkom siječnja 2008. krenula ova reorganizacija, na izdavanju građevinskih dozvola u državnim uredima u Zadru (zajedno s djelatnicima po ispostavama od Paga do Biograda) radilo je 14 ljudi.

Sada samo u Gradu Zadru, na poslovima u Upravnom odjelu za provedbu dokumenata prostornog uređenja i građenja, radi 12 osoba, a cijeli ostali teritorij u nadležnosti je Županijskog upravnog odjela u kojemu radi 36 osoba (18 u Zadru u prostorima kod Sv. Krševana te isto toliko u ispostavama na terenu). Dakle, sve skupa 48 umjesto nekadašnjih 14, piše Slobodna Dalmacija.

Jedan od nominalno glavnih razloga zbog kojih je država prepustila ove poslove lokalnoj i regionalnoj samoupravi jest u činjenici da se u državnim uredima, zbog malih plaća, nikako nisu mogli naći kadrovi za ove složene poslove.

Grad i Županija imaju nešto veće mogućnosti za davanje boljih plaća, pa je vjerojatno i to razlog zašto je sada kadrovska popunjenost bolja.

Zanimljivo je, jasno, zašto se drugi državni poslovi nisu na ovaj način prenosili na lokalnu samoupravu. U ovom slučaju se sada može dogoditi određeni sukob interesa jer dozvole izdaje zapravo isto tijelo koje donosi i prostorne planove, no vjerojatno je to bio cilj.

– Kad bi došlo do ponovnog vraćanja ovih poslova u državne urede, u biti bismo se vratili na početak, kaže Željko Letinić, županijski pročelnik za ove poslove. I Zadarska županija i Grad Zadar uložili su veliki novac u opremanje ovih službi, kao i kadrovsko ekipiranje.

Broj zaostalih predmeta je puno manji, smanjuje se svake godine, a da to nije tako, uz toliko novih kadrova i uloženog novca, bilo bi tragično.

Prošle godine službe Grada Zadra u upravnom su postupku riješile 763 predmeta, od kojih 307 pozitivno, a u radu je ostalo 1117 predmeta. U okviru toga je 27 građevinskih dozvola i 103 lokacijske dozvole te 21 rješenje o izvedenom stanju.

Cijena građevinske dozvole različita je u svakoj općini i gradu jer ovisi o visini komunalnog doprinosa koja svaka jedinica lokalne samouprave donosi samostalno, a k tome postoje razlike i po zonama u okviru iste općine, odnosno grada.

U Benkovcu je tako cijena komunalnog doprinosa dvije kune po prostornom metru objekta, a u Biogradu ili Zadru maksimalnih 130 kuna po prostornom metru. Na to ide i cijena projektiranja (10-15 eura po četvornom metru), te vodni doprinos.

Kad se plaća tzv. kazna za izvedeno stanje (legalizacija), cijena je 30 posto od cijene komunalnog doprinosa, što u prosjeku dođe oko tisuću kuna po četvornome metru.

Županija riješila 2649 dozvola

Županijski upravni odjel za provedbu dokumenata prostornog uređenja prošle je godine u upravnom postupku riješio 2649 predmeta, a zaprimio ih je 2365. U neupravnom postupku, dakle u poslovima koji nisu dozvole, nego razne ovjere, od potvrde glavnog projekta do raznih uvjerenja, riješeno je 5949 predmeta.

Iz naše mreže
Povezano
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@ezadar.hr ili putem forme Pošalji vijest